در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

همسفر با درون‌گرایان

ممکن است با یک انسان درون‌گرا همکار باشید، با او در یک مهمانی آشنا شده یا به سادگی با او همسفر شوید. بله، انسان‌های درون‌گرا را سخت می‌شود شناخت. چرا که نزدیک شدن به این افراد، شیوه‌های خاص خود را دارد. همین موضوع هم معمولا، آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. نمی‌توان انکار کرد که برای انسان، کشف چیزی که نمی‌داند، خیلی جذاب‌تر از یک سری اطلاعات حاضر و آماده است. حداقل در برخوردهای اول.
در این‌جا نکاتی را برای شما گرد آورده‌ایم که در شناخت این افراد، (و اگر خود شما چنین باشید، شناخت خودتان) به شما کمک خواهند کرد:

young-man-with-laptop-sitting-on-the-floor

آدم درون‌گرا، الزاما خجالتی نیست!

این نکته‌ی بسیار مهمی است. چرا که ما اکثرا این افراد را با یکدیگر اشتباه می‌گیریم. افراد خجالتی، ممکن است خیلی هم مایل به ارتباط‌گیری باشند. فقط به دلیل معذب بودن، توان آن را در خود نمی‌بینند. این است که شاید اگر کسی باب گفت و گو را با آن‌ها باز کند، بسیار خوشحال شده و استقبال کنند. آدم‌های درون‌گرا اما، ممکن است کاملا معتمد به نفس بوده و هیچ‌گونه مشکلی در ارتباط‌گیری نداشته باشند. این، انتخاب آن‌هاست که تمام طول سفر، هدفون را روی گوششان بگذارند و در عوالم خود سیر کنند. لطفا اگر با یکی از آن‌ها همسفر بودید، این موضوع را اصلا به خودتان نگیرید!

لطفا به دنبال پاسخ نباشید!

آدم‌های درون‌گرا، شنونده‌های بسیار خوبی هستند. می‌توانید ساعت‌ها از جزئی‌ترین مسائل برایشان صحبت کنید و آن‌ها به خوبی به حرف‌هایتان گوش خواهند داد. اما زمانی که نوبت به عکس‌العمل می‌رسد، نباید انتظار زیادی داشت. نظر دادن‌های روزمره و عکس‌العمل‌های کلامی آنی برای این افراد، می‌تواند مانند کابوس باشد.

Disappointed Business Man

تلفن نزنید!

آن‌ها از تلفن متنفرند! و این موضوع واقعا ارتباطی با مخاطبی که نامش روی صفحه‌ی گوشی می‌افتد، ندارد. تماس نزدیک‌ترین اعضای خانواده یا صمیمی‌ترین دوستان، می‌تواند آن‌ها را تا ساعت‌ها به هم بریزد. چون حتی اگر این تماس را بی‌جواب بگذارند و تصمیم بگیرند که خودشان بعدا تماس خواهند گرفت، تا لحظه‌ای که واقعا این اتفاق بیفتد، عذابی عظیم روی دوششان سنگینی می‌کند. آدم‌های درون‌گرا، با پیام کوتاه ارتباط بهتری می‌گیرند. اما با این وجود برای گرفتن پاسخ از این طریق هم لازم است منتظر بمانید. آن‌ها ترجیح می‌دهند ابتدا به خوبی فکر کرده و بعد بهترین پاسخ را پیامک کنند.

فضای شخصی و باز هم فضای شخصی!

فضای شخصی، برای درونگراها، مهم‌ترین چیز است. آن‌ها ترجیح می‌دهند کسی وارد حریمشان نشود تا بتوانند بیشتر در این دنیای درونی به گشت و گذار بپردازند. هر وقت که آمادگی صحبت کردن یا خروج از این دنیا را داشته باشند، خودشان به شما اطلاع خواهند داد!

اجتماع منتخب!

آدم‌های درون‌گرا، الزاما افرادی تنها و به دور از جمع نیستند. با این که یک بعدازظهر آرام را نرم نرم با خواندن یک کتاب و روی کاناپه‌ی خانه‌شان به یک مهمانی آخر هفته ترجیح می‌دهند، اما دوستان خود را دارند. موضوع فقط این است که بودن در یک جمع پرهیاهو، مقدار زیادی انرژی از آن‌ها می‌گیرد و بعد از آن به مدت‌ها استراحت فکری و خلوت با خود نیاز دارند. اما وقتی دوستان محبوب خود را پیدا می‌کنند، می‌توانند رفاقت‌های عمیق و عمرانه‌ای ترتیب دهند.

بازی در دست توست!

به یاد داشته باشید که آدم‌های درون‌گرا هیچ‌وقت آغازگر یک مکالمه نیستند. آن‌ها معمولا برای کاری داوطلب نمی‌شوند. بیش از هر چیز، آخرین کسی هستند که در یک کلاس درس، ممکن است برای پاسخ به سوال، دستشان را بالا ببرند. به همین دلیل اصولا با دیدن است که یاد می‌گیرند نه با رفتن و دست به کار عمل شدن.

حالا شاید بهتر بتوانید آدم‌های درون‌گرا را درک کنید و مثلا همین امروز که برای برگشتن از سر کار به خانه، تپ‌سی لاین گرفتید و همسفرتان پیش از هر چیز هدفون‌اش را روی گوش گذاشت و شروع به معاشرت نکرد، به دل نمی‌گیرید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.