در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

5 راه برای کشتن وقت

این حقیقتی انکار ناشدنی است که ما همیشه از ارزش وقت شنیده‌ایم و دانستن قدر دقیقه‌هایی که می‌گذرند و دیگر هیچ‌گاه تکرار نمی‌شوند.
گاهی اما پیش می‌آید که ما می‌خواهیم دقیقا همین دقایق را به اصطلاح بکشیم! زمانی که در انتظار می‌گذرد، حادترین شکل خواست ما برای کشتن وقت است.
وقتی در تپ‌سی نشسته‌اید و در ترافیک خسته کننده‌ی آخر هفته‌ی یک شهر شلوغ بی‌صبرانه در انتظار رسیدن به مقصد هستید، مثلا از یک هفته کار کردن خسته‌اید و می‌خواهید زودتر به خانه یا یک کافه‌ی خلوت برسید اما ترافیک هیچ نقطه‌ی امیدی نشانتان نمی‌دهد، چه می‌کنید؟
این‌ها مجموعه فعالیت‌های پیشنهادی ما برای شماست:

 

1.مصرف فرهنگی برنامه‌ریزی شده:
از این وقت‌های در رفت و آمد، اوقاتی مفید بسازید. اصلا چه بهتر که رویشان حساب کنید. مثلا برای خودتان برنامه‌ی تمام کردن یک کتاب صوتی بلند را بگذارید که شاید هیچ وقت جز در همین دقایق طولانی برایش وقت نگذارید. در این دقایق حتی می‌توانید برای خودتان دانشگاهی از سبک‌های مختلف موسیقی بسازید. در یک برنامه‌ی مدون، مهم‌ترین نمونه‌های هر سبک را جمع‌آوری کرده و بعد گوش دهید و حتی راجع به آن‌ها بخوانید. آسان‌ترین کار هم دیدن فیلم و ویدیوهای آموزشی به‌صورت منظم است. با یک برنامه‌ی مشابه، دیگر نه تنها زمان را نکشته‌اید، که بدتان نخواهد آمد که ترافیک، کمی بیشتر طول بکشد.

 

2. تلفن‌های کشنده:
با تلفن زدن چطورید؟ شما هم همیشه در حال حواله کردن تماس‌های لازم به عصر امروز، فردا صبح، آخر هفته و به هر حال آینده هستید؟ دوستان، فامیل و حتی خانواده، از بی‌توجهی‌تان به تماس‌هایشان و بی‌پاسخ گذاشتن آن‌ها، شاکی‌اند؟ مدت‌هاست از اشخاص مهم زندگی‌تان خبر نگرفته‌اید و با وجود عذاب وجدان، هنوز هم کاری نمی‌کنید؟ خب! چند دقیقه‌ای توییت نکنید، به مادرتان زنگ بزنید! (و البته با مراعات حال رانندگان!)

 

 

3. خانه‌ تکانی:
دقایق انتظار، بهترین زمان برای مرتب کردن و نظم دادن است. کیف پولتان را خالی کنید. رسیدهای عابر بانک را بیرون بریزید، کارت‌ها را یک طرف بگذارید و اسکناس‌ها را دسته کنید و از شر کارت ویزیت‌های بی‌اهمیت رها شوید. بعد به سراغ کیفتان بروید. ساندویچ نیم‌خورده‌ی ظهر را بیرون بیاورید، گره‌های هندزفری و شارژر گوشیتان را باز کنید، بقیه‌ی رسیدهای عابر بانک را پیدا کرده و دور بریزید، در جیب داخلی کیف، یک پرتقال هست. آن را پیدا کنید. اگر سالم است، پوست کندن پرتقال کمی از وقتتان را می‌کشد. اگر نه، آن را هم دور بیاندازید. بعد از کیف اما، به سراغ ذهنتان بروید. این دقایق، جان می‌دهند برای فلسفه‌بافی و غور و جست و جو در ذهن. پیش از مرتب شدن ذهنتان، قطعا به مقصد رسیده‌اید!

 

 

4. نیازهای اولیه را برآورده کنید:
اگر از صبح در جلسه‌های کاری پشت سر هم بوده‌اید و وقتی برای ناهار خوردن نداشته‌اید، چیزی بخورید. اگر تنها منتظرید که به خانه برسید تا کمی بخوابید، خوابیدن را از همین‌جا شروع کنید! اگر نه، می‌توانید ورزش‌های نشستنی انجام دهید و کمی از فشار روزانه بکاهید. و نهایتا اگر شما هم بازی کردن را از نیازهای اولیه‌ی زندگی‌تان می‌دانید، وقت را تلف نکنید و مشغول شوید!

 

 

5. حرف بزنید:
بارها شنیده‌ایم که صحبت کردن، راه را کوتاه می‌کند. شما آن‌قدر غرق موضوع صحبتتان یا حتی شناخت طرف مقابل می‌شوید، که مسیر را فراموش می‌کنید. شاید اگر در این دقایق طولانی یک همسفر داشته باشید، همه چیز آسان‌تر شود. این بار که خواستید تپ‌سی بگیرید، سرویس تپ‌سی لاین را امتحان کنید. به این ترتیب، هر بار همسفر هم مسیری خواهید داشت که وقتتان را نمی‌کشد؛ آن را پربارتر می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.